Hakkımızda

Yatıya hariç her zaman bekleriz.

Mehmet Çağçağ Kaleminden…

İstanbul’ un insan seli gibi akan caddesi İstiklal, belki de sadece Türkiye’ nin değil ortadoğunun en yoğun caddesidir…Bu caddenin belli saatlerde kendisinden de yoğun bir yan sokağı vardır, o da İmam Adnan’ dır…

Çalgıcılar, sokağa taşan hoparlörler ve insan curcunasından çıkan seslere, insafsız hesap faturalarına itiraz edenlerin
yediği dayak seslerinin karıştığı tam bir mahşeri cümbüş atmosferidir bu sokak…

Aynı zamanda İmam Adnan, Türkiye’nin, hatta daha büyük bir iddia ile söyleyebiliriz ortadoğunun, en son uyuyan sokağıdır…

1990’lı yıllarda sağlı sollu sadece pavyonlardan ibaret olan sokağa ışıkları her zaman yanan, odalarında her daim bir yazarın,
uyumayan çizerlerin bulunduğu, çalışanların eşref saatine göre çalıştığı, mesaisi belli olmayan, kapısı hiç kilitlenmeyen,
bir mekan ilave olur…

Pavyoncuların akıl erdiremeyip, en sonunda “komedyenler” diye isim taktığı bu yeni iş yeri Leman Dergisi’ nden başka
bir yer değildir.

Leman’ın taşınması ile artık İmam Adnan uyumayan bir sokaktır…Pavyoncular, dansözler, erketeler, gel gelciler de
sabahın ilk ışıklarıyla evlerine giderlerken, Leman’ın ışıkları yanmaya, çizerleri çalışmaya devam etmektedirler…

Gel zaman git zaman, bir yandan LeMan çizerlerinin komşu pavyoncular tarafından “buyrun gençler stres atın” gibi
ısrarlı çağrılarına karşı, diğer yandan da çizerler Beyoğlu’nun çılgın atmosferinde dağılıp konsantrasyonları bozulmasın
diye önlem olarak binanın hemen alt katındaki iki kata LeMan Kültür açma fikri doğmuştur…

30 Eylül 1994 te kapılarını okurlara açan LeMan Kültür, günyüzüne çıkamayan, gösterim şansı olmayan, yerli yabancı
belgeseller, filmler, gösteriler, sergiler ile bir alternatif kültür zemini oluşturmaya çalışmıştır…

Döneminin sanatçılarının uğrak ve buluşma yeri olan Leman Kültür Türkiye tarihinin en büyük katılımlı ses getiren sivil
toplum eyleminin başlatıldığı yer olmuş ” Sürekli Aydınlık İçin Bir Dakika Karanlık” eylemi için start burada derginin onur
konuğu şair Can Yücel tarafından verilmiş, elektrik şalteri ilk olarak Leman Kültür’ de indirilmiştir…

Ve yine Leman Kültür Can Yücel’i yaşarken anmak için Açık Hava Sahnesi’ nde gerçekleşen muhteşem bir anma gecesi
düzenlemiştir…

1995’ lerde Tuncel Kurtiz ile tanışıp yollarımızın kesişmesi ile 2 metre karelik bir platform ile sahneye de kavuşan Leman
Kültür, Tuncel Kurtiz’ in Şeyh Bedrettin , Cahit Irgat okumaları, Mehmet Esen’in meddah, Stand-up gösterileri, ve ardından
Leman çizeri Cem Yılmaz’ ın izleyici olduğu bir gösteride kendisini sahnede bulması ile mizah dünyamıza fenomen bir
yıldız için zemin oluşturmuştur…

Leman Kültür bu sahnesinde yine Ata Demirer’in yükselişine katkıda bulunmuştur…

Leman Kültürler şimdilerde franchising modeliyle, derginin okurları ve severlerinin girişimleriyle çoğalmaktadır…

Leman Kültürler elektrik tüketiminde de pozitif elektriğe destek çıkarak elektriğini, rüzgar ve güneşten almayı tercih ederek
atmosfere karbon salmamayı hedeflemektedir.

Leman Kültürler konserler, söyleşiler, imza günü, vs etkinliklerle zemin oluşturacaklardır.

Kurulacak Leman Kültür Sahanlığı ile mekanlar sanat galerilerine dönüşerek, bu mekanlarda sergiler ve etkinlikler yapılacaktır.
Bu sergiler için bölgesel sanatçılara öncelik verilecektir…

Leman Kültürler dergide yazıp çizmenin ötesinde artık ellerini taşın altına sokarak bir sosyal marka olarak harekete geçiyor…

Alternatif yaşam alanları, mekan ve modelleriyle bambaşka şekillerde karşınıza çıkabiliriz…

Yatıya hariç her zaman bekleriz.